Florystyczne inspiracje w Młodzieżowej Galerii „Wieszak”

Młodzieżowa Galeria „Wieszak” istniejąca w II LO zaprasza do oglądania wystawy wykonanej przez wychowanków MDK w Zamościu uczęszczających na zajęcia Klubu działań plastycznych prowadzonych przez p. Magdalenę Majer.  Wystawa będzie prezentowana w marcu 2024r.

Wystawa „Florystyczne inspiracje” to zbiór jednobarwnych linorytów inspirowanych światem roślin tj. traw, kwiatów a także owoców – w monochromatycznym, biało-czarnym ujęciu. Poprzez „przybliżenie” się do obiektu możemy zauważyć detale związane z budową danej rośliny. Młodzi graficy zwracają uwagę widza na to czego, często w otaczającej nas przyrodzie nie dostrzegamy gołym okiem. Prezentowane na wystawie prace przygotowane zostały przez młodzież uczęszczającą na zajęcia plastyczne MDK prowadzone przez p. Magdalenę Majer i są efektem kilkumiesięcznej pracy w technice grafiki warsztatowej, ostatnio tak często porzucanej na rzecz grafiki cyfrowej.

Autorami prac są: Julia Rycaj, Anna Juszczak, Małgorzata Bartosiak, Jolanta Hojda, Katarzyna Ciurysek, Eryka Zygarlicka, Maja Matwiejczuk, Julia Dygulska, Iga Gadzina, Zuzanna Nowak, Julia Rucka, Julia Krukowska, Hanna Wszoła, Wiktoria Saranowska, Oliwia Naworol, Natalia Magdziak, Gabriela Wilgos i Marcel Momot.

Linoryt to jedna z technik graficznych należąca do technik druku wypukłego, co oznacza, że część wypukła jest jednocześnie częścią drukującą. Materiałem stanowiącym podłoże powstałych prac graficznych było linoleum, a do przygotowania matrycy młodzi artyści używali dłut, noży i innych narzędzi umożliwiających cięcie materiału. Zanim jednak zaczęliśmy „żłobić” w płytce graficznej należało przygotować projekty, które zostały naniesione na linoleum w pierwszym etapie pracy. Praca nad matrycą to najtrudniejszy i najbardziej rozciągnięty w czasie etap działań plastycznych, po którego zakończeniu pozostało już tylko przygotowanie odbitek , do czego posłużyła ręczna prasa graficzna, znajdująca się na wyposażeniu pracowni. Dzięki możliwości kilkukrotnego odbijania każdej pracy, mogliśmy nanosić zmiany i poprawki na bieżąco, aż do uzyskania końcowego efektu, jaki jest eksponowany na wystawie.