Przez cały rok szkolny były prowadzone zajęcia z psychologiem pod nazwą „Z psychologią na Ty”. Zajęcia miały na celu pogłębienie wiedzy uczniów z zakresu psychologii a w szczególności biologicznych podstaw psychologii. Przez cały rok szkolny uczniowie mieli szansę rozwinąć umiejętności społeczne, komunikacji czy refleksji. Tematyka lekcji była różnorodna i obejmowała między innymi: emocje, konsekwencje uszkodzeń mózgu czy różnorakich chorób psychicznych.
Zajęcia miały zróżnicowaną formę. Oprócz tradycyjnych wykładów, istotną część stanowiły dyskusje, burze mózgów, które zachęcały do aktywnego udziału i dzielenia się przemyśleniami, prezentacje czy autoprezentacje. Dzięki temu każdy uczeń mógł spojrzeć na omawiane zagadnienie z różnych perspektyw. W trakcie roku szkolnego realizowaliśmy także działania na rzecz szkoły, takie jak przygotowywanie plakatów promujących Zdrowie Psychiczne, Dzień Otwarty Szkoły, nagranie filmu promującego profil psychologiczny czy stworzenie Eksperymentu Społecznego „Nie jestem niewidzialny. Czyli o obojętności emocjonalnej środowiska”.

Podsumowując, zajęcia psychologiczne były zarówno dla mnie jak i uczennic wartościowym i inspirującym doświadczeniem. Dzięki tym zajęciom uczniowie poszerzyli swoją wiedzę, ale również nabyli umiejętności przydatne zarówno w życiu szkolnym jak i codziennym.