Dyrekcja II LO w Zamościu informuje, że od dnia 20 grudnia 2021 r. do dnia 9 stycznia 2022 r. zajęcia dydaktyczne będą odbywały się w formie nauki zdalnej z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość zgodnie z przepisami wydanymi na podstawie art. 30c ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe oraz Rozporządzenie Ministra Edukacji i Nauki z dnia 13 grudnia 2021 w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19(Dz. U. z 2021r. poz. 2302)

Informujemy również, że 7 stycznia 2022 r. /piątek/ jest dniem wolnym od zajęć dydaktycznych.

ZARZĄDZENIE NR 15/2021

zdjęcie

Zachęcamy wszystkich uczniów naszej szkoły do udziału w wojewódzkich konkursach z fizyki, chemii i biologii organizowanych przez doradców metodycznych LSCDN. Konkursy mają na celu m. in. pogłębianie wiedzy, wspieranie i rozwijanie Waszych umiejętności. Szczegółowe informacje (regulaminy konkursów) dostępne pod linkami:


1. I Edycja Wojewódzkiego Konkursu Przyrodniczego na najciekawszy filmik "Doświadczenia przyrodnicze"  link do regilaminu


2. II Edycja Wojewódzkiego Konkursu "Lapbook jako kreatywna prezentacja wiedzy z przedmiotów przyrodniczych"  link do regulaminu


3. II Edycja Wojewódzkiego Konkursu Przyrodniczo-fotograficznego "Zjawiska przyrodnicze"  link do regulaminu


4. I Edycja Wojewódzkiego Konkursu Wiedzy na najlepszego przyrodnika 2022.  link do regulaminu

Nauczyciele przyrodnicy

zlote warsztaty plakat 500

Już po raz szósty rozpoczął się konkurs „O złoty indeks Politechniki Śląskiej”. Skierowany jest on do uczniów szkół średnich w całej Polsce.
Lubisz przedmioty ścisłe? Planujesz studia na uczelni technicznej? Weź udział w konkursie „O złoty indeks Politechniki Śląskiej”. Laureaci I stopnia konkursu „O złoty indeks Politechniki Śląskiej” są przyjmowani na pierwszy rok studiów pierwszego stopnia bez postępowania kwalifikacyjnego na kierunki: analityka biznesowa, matematyka, zarządzanie projektami, oraz kierunki inżynierskie, z wyjątkiem kierunku architektura. Laureaci drugiego stopnia otrzymują dodatkowo 40, a laureaci trzeciego stopnia 30 punktów preferencyjnych w postępowaniu kwalifikacyjnym na te kierunki. Z tego uprawnienia laureaci mogą skorzystać jeden raz – w roku uzyskania świadectwa dojrzałości lub w roku następnym.
Osoby zainteresowane mogą rejestrować się do 11 stycznia 2022 r. pod adresem: https://sorek.polsl.pl/zlotyindeks/
Do konkursu logować się można na stronie https://platforma.polsl.pl/rd/
Więcej informacji Politechnika Śląska | Złoty Indeks (polsl.pl)

Tymon Kalbarczyk – uczeń klasy III E p został dopuszczony do okręgowych zawodów pisemnych II stopnia XLVIII Olimpiady Geograficznej. Jego praca na I etapie Olimpiady uzyskała bardzo wysoki wynik - 92 pkt na 100 możliwych do zdobycia.
Temat jego konkursowej pracy: HAŁDA DAWNEJ KOPALNI FOSFORYTÓW W ANNOPOLU JAKO POTENCJALNA ATRAKCJA TURYSTYCZNA
Gratulujemy sukcesu!

Lumii 20211206 215306073

Święty Mikołaj – może w tym roku trochę zdrowszy ???? – ponownie osłodził dzień 6 grudnia mieszkankom zamojskiego Domu Pomocy Społecznej. Po raz kolejny młodzież II LO nie zapomniała o podopiecznych tej placówki i z samego rana zorganizowała świeże słodkości z nocnego wypieku jednej z lokalnych cukierni.
Sercem i ciastkami podzielili się uczniowie klas: 2a, 2c, 3ap, 3eg, 1c oraz nauczyciele.
Wszystkim życzymy radosnych Świąt Bożego Narodzenia! Bądźcie zdrowi!

OIP


Dostępna jest nowa strona z arkuszami maturalnymi OKE

Zachęcamy do odwiedzenia i pobierania

 

https://students.pl/matura/arkusze/

 

Adopcja  siostra Edyta Budynek

Nieprzerwanie od 2008 roku wspieramy siostry Pallotynki w ich dziele misyjnym w Kamerunie. Uczniowie 2 LO w Zamościu - jako adopcyjni rodzice z Polski - opłacają edukację i opiekę nad grupką dzieci w Doume. Adopcja Serca niewiele kosztuje, a pieniądze te nierzadko przemieniają życie naszych podopiecznych – często sierot lub półsierot – w lepsze, godne, pełne nadziei.
Oto, jakie podziękowania otrzymali nasi uczniowie i wychowawcy.
Warto wspomnieć, że nasza współpraca nie byłaby możliwa, gdyby nie determinacja siostry Edyty Budynek pracującej od wielu lat na misjach w Afryce. To siostra Edyta w 1994 roku ratowała dzieci z rzezi w Rwandzie, w której zginęło 800 tysięcy ludzi z plemienia Tutsi. Można o tym poczytać w artykule Dariusza Rosiaka:


https://www.rp.pl/plus-minus/art6517561-polska-zakonnica-uratowala-dzieci-z-rzezi-w-rwandzie

Podziękowania dla Ali Majdan, uczennicy klasy 3a, za wykonanie gazetki????

zapraszamy do naszej galerii

GNIDA PLAKAT web

 

,,Inni”
Ludzie cierpiący na zaburzenia psychiczne są w Polsce odrzucani przez resztę społeczeństwa; są wytykani palcami oraz izolowani. Często zapominamy, że każdy ma prawo do życia. Stereotypy sprawiają, że postrzegamy ludzi chorych psychicznie jako „innych”. A przecież „inny” jest każdy z nas.

Czytaj więcej...

CZYTAJ-pl-plakat

Nasza szkoła uczestniczy w promującej czytanie ogólnopolskiej akcji „Czytaj PL”, której partnerem jest Miasto Zamość. Hasło tegorocznej edycji - "Akcja nie z tej Ziemi". Wystarczy zeskanować kod do pobrania darmowej aplikacji, która umożliwia czytanie i słuchanie 12 książek. Kody znajdują się na plakatach umieszczonych w bibliotece szkolnej, czytelni oraz na tablicach ogłoszeń na parterze i pierwszym piętrze.
Akcja będzie trwała do 30 listopada 2021r.
Szczegóły: http://akcja.czytajpl.pl oraz https://www.facebook.com/czytajpl

05.11.2021 r. uczniowie klasy I B gościli na lekcji biologii panią dr hab. n. med. Dorotę Koczkodaj adiunkta Zakładu Genetyki Nowotworów z Pracownią Cytogenetyczną Uniwersytetu Medycznego w Lublinie. Spotkanie miało formę on-line a jego celem było m.in. poznanie „od kuchni” pracy genetyka medycznego. Pani doktor wygłosiła wykład pt. Genetyczne puzzle – poznajemy tajemnice ukryte w chromosomach.
Uczestnicy spotkania zostali zapoznani z nowoczesnymi metodami cytogenetycznymi oraz biologii molekularnej stosowanymi w diagnostyce, profilaktyce oraz monitorowaniu leczenia chorób. Poznali narzędzia genetyczne, które wykorzystywane są w rozpoznawaniu chorób w celu zastosowania terapii spersonalizowanej, czyli indywidualnie dobranej dla pacjenta.
Uczniowie prześledzili poszczególne etapy wędrówki materiału genetycznego od pobrania do badania od pacjenta aż do efektu końcowego jakim jest wydanie wyniku z sugerowaną prognozą leczenia. Pani doktor prezentując przykładowe wyniki badań, wyjaśniała w jaki sposób „układa się” chromosomy i analizuje pod kątem mutacji.

1 3 4 5 6 7